Rodzajów firmowych eventów jest szereg, począwszy od konferencji i szkoleń, przez imprezy jubileuszowe po warsztaty dla studentów organizowane na uczelniach. Wszystkie łączy jedno – potencjał na promocję marki czy przedsiębiorstwa. Jednym z najtańszych sposobów na reklamę są gadżety promocyjne, wśród których na uwagę zasługują szczególnie smycze oraz opaski na rękę.
Nietradycyjna promocja firmy
Celem każdego eventu jest rozpropagowanie firmy wśród jej uczestników i dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Walka o klienta jest dziś o tyle trudna, że zmienił się model współczesnego konsumenta, który już nie przyjmuje biernie wszystkich reklam, jakimi jest bombardowany w tv czy na billboardach, a raczej ich unika. Stąd pozyskanie jego uwagi i zainteresowania staje się wyzwaniem. Z tego względu sięganie po takie środki promocji jak eventy staje się koniecznością. Imprezy masowe mają tę przewagę nad tradycyjnymi formami reklamy, że pozwalają na łatwiejsze zaangażowanie emocjonalne konsumenta. A stąd już niedaleka droga, aby wzbudzić na dłużej jego zainteresowanie.
Po co smycze i opaski reklamowe na eventach
Tradycją staje się wręczanie uczestnikom organizowanych wydarzeń firmowych tzw. gift boxów, czyli pakietów prezentowych składających się z upominków z logo, mających rozpromować markę i wkuć się w świadomość konsumentów poprzez identyfikację wizualną firmy. Poza jednak wymyślnymi prezentami nie można zapominać o podstawowych gadżetach – smyczy i opasce na nadgarstek.
Smycz czy opaska – jaki gadżet wybrać na promocję eventu?
Smycz reklamowa to gadżet, który na takich imprezach jak konferencja czy szkolenie przydaje się jako zawieszka do identyfikatora. Dzięki temu towarzyszy ona nam przez cały okres trwania eventu. Opaskę na rękę również można z powodzeniem wykorzystać podczas imprez zorganizowanych. Może pełnić funkcję biletu wstępu na imprezy integracyjne, eventy sportowe, konferencje. Ale nie tylko, spektrum jej zastosowania przekracza typowo biznesowe wydarzenia, ponieważ może posłużyć jako „gadżet wstępu” na uroczystości rodzinne, przyjęcia urodzinowe, wieczory panieńskie i kawalerskie. To wygodny przedmiot, który w pewnym momencie jakby zaczyna „zlewać” się ze skórą, po prostu zapominamy, że go mamy na ręku. Przez to jest wygodny i niekłopotliwy w noszeniu.
Smycz vs. opaska
Które z nich wybrać na promocyjny gadżet podczas eventu? Odpowiedź jest złożona i zależy od tego, co jest dla nas ważniejsze. Zostać zapamiętanym na wydarzeniu czy pozostać w świadomości konsumenta na dłużej.
Oba gadżety są interesującymi nośnikami reklamowymi, które dodatkowo można spersonalizować. Współczesne możliwości sprzętu drukarskiego pozwalają na precyzyjne nadrukowanie logotypów, innych elementów graficznych oraz tekstu i to w wysokiej jakości. Ale nie tylko standardowy druk wchodzi w grę, ponieważ projekty opasek mogą być nietuzinkowe. Warto wymienić tutaj bransoletki przezroczyste, fluorescencyjne, z wtłoczonym lub wytłoczonym nadrukiem czy opaski z QR kodem.
Praktycznie smycz reklamowa będzie tym upominkiem reklamowym, który nie tylko okaże się przydatny w trakcie konferencji czy imprezy firmowej, lecz również posłuży poza nim. Dobrze spełni funkcję zawieszki na klucze czy pendrive’a. Zatem jej funkcjonalny charakter przełoży się na budowanie pozytywnego wizerunku marki i firmy. Bransoletki natomiast na pierwszy rzut oka mogą wydać się gadżetem użytecznym tylko na czas eventu. Ale tylko pozornie, ponieważ jeśli chcemy wyróżnić się na tle konkurencji, możemy zaskoczyć uczestników wydarzenia, podarowując im pendrive ukryty w silikonowej opasce na nadgarstek. Taki gadżet będzie wówczas pełnił dwojaką funkcję – z jednej strony jako nośnik reklamy (bransoletka z logo lub dowolnym elementem związanym z identyfikacją wizualną firmy), z drugiej – jako pamięć zewnętrzna. W swoich założeniach więc będzie upominkiem, który ma być użyteczny, co więcej, użytkowany często, a co za tym idzie – przyczyni się do zapamiętania marki i wpłynie na generowanie pozytywnych wrażeń z nią związanych.
Obydwa rodzaje upominków reklamowych mają duży potencjał promocyjny, dlatego zamiast zastanawiać się, który z nich wybrać, może warto zdecydować się… na jeden i drugi?
Gadżety reklamowe na eventach to podstawa. Bardzo często służą uczestnikom nie tylko podczas trwania imprezy. Jeśli są dobrze zaprojektowane, estetyczne i do tego funkcjonalne, istnieje bardzo duża szansa, że będą używane i później, na co dzień. A korzystając z nich często, konsument oswaja się z marką, przyzwyczaja do niej, nabiera zaufania. I w tym właśnie potencjał tak niepozornych gadżetów jak reklamowa smycz czy opaska na rękę. To nośniki reklamy, które choć stosunkowo niewielkich rozmiarów, posiadają duży zasięg oddziaływania. Pomagają szerzyć idee, przedsięwzięcia, budować rozpoznawalność marki. A wszystko to dzięki temu właśnie, że są dość często noszone, używane i pozostają wciąż na widoku.